Weer goed en wel in Nederland!! - Reisverslag uit Asten, Nederland van Nienke Veghel - WaarBenJij.nu Weer goed en wel in Nederland!! - Reisverslag uit Asten, Nederland van Nienke Veghel - WaarBenJij.nu

Weer goed en wel in Nederland!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nienke

16 Augustus 2008 | Nederland, Asten

Hallo allemaal,

Voorlopig zal dit echt het laatste berichtje zijn wat ik op deze site plaats. Ik ben namelijk weer gearriveerd in ons kikkerlandje, Nederland..

De laatste dagen zijn erg snel voorbij gegaan. Mombasa was echt nog even heerlijk zo aan het einde van mijn avontuur. Uiteindelijk konden we de trein helaas weer niet terug pakken naar Nairobi omdat deze net die maandag niet vertrok, haha we kunnen ook niet altijd geluk hebben he! Stella en ik maar gaan zoeken naar een andere maar vooral iets betere en confortabelere bus. Om 18.00 waren we in Mombasa maar helaas konden we om 22.30 pas de bus pakken, de rest van de bussen waren volgeboekt. Nou ja er zat niets anders op. We hebben in een iets wat op een restaurantje lijkt gewacht. We hebben daar nog wat gegeten, en gedronken zodat we tenminste binnen konden zitten. De rekening was 2 euro haha.. Stella en ik zaten lekker rustig aan onze halve liter 7-up tot we ineens allemaal mensen hoorden schreeuwen. We keken over de reling ( omdat we namelijk boven zaten ) en beneden vlogen de stoelen, tafels, glazen, eigenlijk dus heel het interieur door de toko. Mensen die elkaar aanvlogen met stukken glas, stokken, op elkaar aan het springen waren en er werd flink geschreeuwd. Er was dus ergens ruzie om dat was al snel duidelijk maar waarom zijn we niet te weten gekomen. Tja nog even heftig en schrkken maar natuurlijk word er overal wel eens gevochten. Het enige wat het verschil is is dat in Kenia de kapmessen iets sneller te voorschijn worden gehaald. We bleven maar even boven tot de ruzie wat minder was. De toko werd ook meteen gesloten en uiteindelijk zijn Stella en ik er ook maar sneaky tussenuit gepiept. We hebben buiten nog maar even hoeven wachten. Uiteindelijk zaten we helemaal voorin de bus en hadden we veel beenruimte. We hebben nog een buscheck gehad, allemaal de bus uit, even fouilleren, politie met honden de bus in en daarna weer gas erop! Op de heenweg hebben we echt nog niet iets wat op zo'n buscontrole lijkt gehad met die tokkiebus van ons. Tja, misschien was het dan toch wel echt zo'n ali illegalie busje.. haha ach ja! Uiteindelijk vroeg maar goed en wel dinsdagochtend in Nyeri aangekomen en ik was blij de kindjes weer te zien. Ik voelde me best wel bruin na 4 dagen zon maar het eerste wat we hoorden toen we de bus uitstapte bleef toch "MZUNGUS" "MZUNGUS" ( blanken, blanken!! ).. Ik heb er dinsdag met de kindjes nog een leuke dag van gemaakt, getrakteerd, nog wat spulletjes gekocht en uiteindelijk was het toch moeilijk om dan echt afscheid van ze te nemen. Ik weet dat ik ze op een goede plek achter laat, ze veel liefde heb kunnen geven, uiteindelijk best veel bereikt heb met onze zoektochten naar ouders en familie van de kinderen en ik Upendo Childrens Centre dus ook met een gerust hard kon achterlaten!

Ik heb een fantastische maand in Kenia gehad. De tijd is voorbij gevlogen. Natuurlijk zal ik deze ervaring dan ook nooit meer vergeten, het was geweldig!!

Iedereen ontzettend bedankt voor de lieve en leuke reacties!!

Als ik weer eens een tripje ga maken horen jullie van me..


Liefs Nienke




PS: Ik heb 10 foto's op mijn site kunnen plaatsen om jullie toch een kleine indruk te kunnen geven waar ik een maand ben verbleven. Het was wel moeilijk om 10 foto's te kiezen uit 300 foto's.. Maar goed..

  • 17 Augustus 2008 - 10:54

    Marlies:

    Heerlijk Nien!
    Ik wil je vlug zien om bij te kletsen en de foto´s te kunnen bekijken! ben benieuwd!
    x Lies

  • 18 Augustus 2008 - 11:09

    Sant:

    We zullen gauw eens afspreken om de foto's te checken! :)

  • 18 Augustus 2008 - 18:58

    Trudy:

    Ik wacht met spanning af wanneer je weer wat gaat ondernemen. Ik kan die spannende verhalen van jou niet meer missen. Helaas zal ik wel moeten. Dag Nienke, veel succes weer in ons kikkerlandje en dank voor het genieten van je afrikaanse missie.

    Groetjes Peter en Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Lieve allemaal, 3 Februari vertrek ik voor 5 maanden naar Nicaragua. Ik ga daar stage lopen bij het project "Rayitos del Sol" wat een project is van de Nederlandse organisatie http://www.onstagenicaragua.com/. Jullie kunnen mij de komende 5 maanden weer volgen via deze site..! Liefs Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 140357

Voorgaande reizen:

03 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn eerste reis

29 Februari 2012 - 30 November -0001

Huidige reis

Landen bezocht: