Costa Rica!!! - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Nienke Veghel - WaarBenJij.nu Costa Rica!!! - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Nienke Veghel - WaarBenJij.nu

Costa Rica!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nienke

05 Mei 2010 | Nicaragua, San Carlos

Lieve allemaal,

Vrijdag zijn we met de boot vertrokken naar los Chiles (Costa Rica) even een stempel halen bij de migratie van San Carlos en zo mocht ik legaal het land
uit en toen op naar Costa Rica! Eenmaal in Costa Rica gearriveerd weer een stempel erbij in het paspoort en op naar de bus. Daar hebben de bus gepakt naar Ciudad Casada ow ow ow, we zagen voor het eerst zelfs in de kleinste dorpjes weer supermarkten, hoe kan dat toch
dat er in San Carlos nog steeds geen is!! Ook zaten we nog eens in een degelijke en redelijk mooie bus MET stopknoppen, haha.. Ik wist niet wat ik zag! Dat was nog eens wat anders dan zo'n kippenbus die prop en propvol zit , en je maar een keer moet roepen wanneer je er uit wil en als je geluk hebt stopt die dan!! Haha, maar ach dat heeft ook wel weer iets! Na 3 uur waren we er.. We hadden een hostel gevonden en zijn nog een heerlijke pizza gaan eten.
Voor het eerst zaten we echt weer in de bewoonde wereld!! Daarna zijn we lekker gaan slapen. S'ochtends hebben we de bus naar de hoofdstad van Costa Rica gepakt, San Jose.. Dit was zo'n 2 uur... Onderweg vielen me veel dingen op, de huizen waren groter, degelijker en bijna allemaal van steen, volwassenen maar ook kinderen hadden betere kleding aan, honden lagen voor het huis aan ketting, het landschap was groener en allemaal keurig bijgehouden en zelfs de koeien waren dikker!! Costa Rica is dus duidelijk veel welvarender dan
Nicaragua. We hebben daarna een bus gepakt naar Santa Cruz, daar hebben we zo'n 5 uur in gezeten en daarna nog 45 min. in de taxi en toen waren we dan eindelijk in Tamarindo!! Wat een plaatsje! Zon, zee, strand, heel veel toeristen, en vooral veel surfers!!! Je zag hier
meer toeristen ( vooral Amerikanen ) dan Costaricanen.. Ook praat hier eigenlijk iedereen Engels. We hadden een goed niet al te duur hotel gevonden. Hotels waren over het algemeen wel betaalbaar maar de rest was echt super de super duur!!! We hadden een hotel gevonden met airco, een eigen keukentje, een natuurlijk was die douche weer echt heerlijk!!!
We hebben vooral kunnen genieten van de zon, ( ook al hebben we een paar flinke regenbuitjes meegemaakt!!! ) de zee EN het strand..... Dinsdag zijn we met 2 Amerikanen gaan sportvissen.. Haha.. Ze hadden nog wat plekken over in de boot dus we konden wel mee, nou ja prima!! We zaten in een super mooie boot, we konden biertjes en andere drankjes drinken en het was echt heel relaxt.. Even de zee in plonzen en we konden ook nog snorkelen ook! Er zaten een paar professionele vissers op de boot en als ze beet hadden mocht iemand van ons hem binnenhalen.. Ik wilde dat natuurlijk ook wel even proberen maar pfoe dat was nog een hele klus.. Die vissen waren aardig groot!!! Van 2 vissen zijn er ter plekke op de boot filetjes gemaakt en de rest werd terug gegooid.. Ik heb/had echt helemaal niks met vissen maar dit was toch best wel weer grappig om een keer mee te maken... :) Donderdag was Chiara jarig... Champagne en een eitje als ontbijt en toen lekker naar het strand gegaan.. Om 13.30 was het helaas alweer best bewolkt maar dat mocht de pret niet drukken want om 15.00 waren Joyce en Sanne (meiden uit Granada) ook in Tamarindo, helemaal leuk ze
weer te zien. We hadden een grotere kamer gekregen met 5 bedden, wederom een keukentje/ barretje, airco en die warme douche!!! Vrijdag was het natuurlijk Koninginnedag, dit wilde ook wij niet zomaar voorbij laten gaan. Joyce, Sanne en ik hebben onze oranje outfit aangedaan en hallee op naar de fiesta! Er waren meer Nederlanders waarvan we binnen notime een hoed opkregen maar andere keken ons toch een beetje raar aan en vroegen zelfs of oranje mijn favoriete kleur was en of het vandaag misschien een speciale dag was? Nou en of het dat was !! Haha, we hebben het super leuk gehad!! Gelukkig hebben we zondag nog kunnen genieten van een beetje zon want ook in Midden Amerika is het regenseizoen duidelijk begonnen. In Nicaragua heeft het zelfs gehageld. Volgens het weerbericht was het de eerste keer in 30 jaar dat dit gebeurde. Ongelofelijk! Ook ging ons niet geheel voorbij dat Fc Twente landskampioen is geworden aangezien Bryan Ruiz een held is hier in Costa Rica.. Maandag heb ik nog even al mijn kleren lekker gewassen aangezien dit de komende weken weer allemaal met de hand moet, de laatste spullen in de supermarkt gekocht, nog even een
heerlijke smoothie gedronken gemaakt van vers fruit en daarna moesten we afscheid nemen van Joyce en Sanne. Daarna hebben Chiara, Maurice en ik de bus naar San Jose gepakt.. Vervolgens daar nog 1 nachtje overnacht en toen de bus naar Los Chiles gepakt en daarna het bootje naar San Carlos... We hebben het fijn gehad in Tamarindo maar tegelijkertijd
wist ik ook weer meteen waarom ik voor een (redelijk primitief ) stadje heb gekozen waarbij je wel echt kan proeven van de cultuur en het echte leven ziet van het land ipv een gekoloniseerd Amerikaans strandplaatsje vol met toeristen. Dat neemt niet weg dat ik niet lekker heb genoten en er nu wel weer tegenaan kan in San Carlos...!! Ik was nog geen minuut thuis en zag de kakkerlakken alweer door de douche lopen, wilde vervolgens gaan douchen maar ook dat zat er niet in want er was geen stromend water, haha… BACK TO BASIC IN SAN CARLOS!!

De tijd vliegt voorbij! Nog maar 6,5 week stage, ongelofelijk.. Ik ga er nog het optimale uithalen, het beste van maken en vooral nog lekker genieten!


Liefs
Nienke

  • 06 Mei 2010 - 07:09

    Gerard En Marlies:

    Lieve Nienke,
    Wat fijn dat je zo genoten hebt in Costa Rica en wat leuk dat je de anderen weer ontmoet hebt. Je omschrijft zo mooi waarom je gekozen hebt voor San Carlos, terwijl je juist daar zo veel dingen moet missen. De oranje outfit staat je fantastisch. En je ziet er stralend uit. Hopelijk blijf je de komende tijd zo stralen en blijf je zo positief. Nog veel succes met je stage. Liefs van ons.

  • 06 Mei 2010 - 17:43

    Milou:

    Nienie!
    Jeeeeh weer een mooi verhaal!Lekker hoor, even genieten in de luxe... En die stranden, heerlijk!En als echte sportvisser heb je natuurlijk ook wel de vangst moeten proeven he?!Of toch maar overgeslagen ;) Nienie, ik ga je binnekort weer even een mail sturen met een update vanuit Hollanda!Geniet!En ik verbied het je om langer te blijven :)

    X

  • 06 Mei 2010 - 18:52

    Trudy:

    Ik lees dat iedereen je mist, nou als jij geen verhalen meer schrijft zal ík dat echt missen. je hebt weer veel meegemaakt. Zit mooi allemaal in je rugzakje voor de rest van je leven. Succes voor de laatste weken daar.
    liefs Trudy

  • 07 Mei 2010 - 13:09

    Stella:

    He nienke,
    klinkt of je je daar welweer aardig vermaakt!
    Het bus verhaal deed me een beetje denken aan onze busrit in kenia, haha, was echt grappig.toevallig had ik vannacht net zo'n busritje (tussen de locals en zakkenrijst in)in Vietnam. Heel veel plezier nog,maar dat zal wel lukken zo te lezen!x

  • 08 Mei 2010 - 11:18

    Marlies En Broer Jan:

    He lekkerding ;)!
    mooi verhaal en nog mooiere foto's!! Vooral die ene op terras aan de linkerkant zegt onze jan, goed gefotoshopt haha..Geniet er nog van!!!
    xxxx

  • 12 Mei 2010 - 11:11

    Lieke:

    Hey Nienie,

    Ik had nog niet eerder gereageerd, maar had je natuurlijk alweer 'live' gesproken. Maar verhaal is weer super! Fijn dat je weer even hebt kunnen relaxen, maar ook goed dat je dan weer beseft waarom je die keuze hebt gemaakt van die primitiviteit (want als die douche weer niet werkt en de kakkerlakken rondlopen, moet je jezelf toch af en toe wel afvragen: waarom deed ik dit ook alweer?). Haha, nee ik weet dat je het nog steeds super hebt daar en volle bak geniet. Toch ben ook ik weer blij als je weer terug bent in Nederland!

    Geniet er nog van!

    Liefs Lieke

  • 16 Mei 2010 - 17:49

    Sanne Dinghs:

    Hé Nien!

    Leuk verhaal weer, fijn dat je zo genoten hebt van Costa Rica.. Al is daar alles zo veel luxer, toch fijn om even 'op te laden'.. Nu weer back to basic, knap hoor!
    Goed dat jullie daar toch gewoon Koninginnedag gevierd hebben!! We hebben je wel gemist hoor op 't stadhuisplein in Eindhoven!!

    Hé, blijf genieten, pas goed op jezelf en we houden contact!

    Liefs,
    Sanne

  • 17 Mei 2010 - 19:43

    Annemie Martens:

    Nee, ik was je niet vergeten... Ben steeds opnieuw benieuwd naar je verhaal en je prachtige foto´s.Geweldig die kiekjes in oranje outfit!
    Niet te geloven dat er al zoveel maanden om zijn. Maar je kunt wel terugkijken op een prachtige tijd. Geniet met volle teugen.
    Groetjes uit Asten, Annemie


  • 21 Mei 2010 - 16:23

    Geneviève Van Dijk:

    He Nienke,

    Bij deze een berichtje uit Las Azucenas! Hoe is het in San Carlos? Gelukkig zijn we weer helemaal opgeknapt en weer druk bezig met de stage. Alleen, we zijn je nummer kwijt! haha. Weet niet of je volgende week vrijdag tijd en zin hebt om even iets te drinken in San Carlos en bij te kletsen? Mijn nummer is 89446713! We horen het wel!

    Tot snel!

    Groetjes,
    Genevieve

  • 26 Mei 2010 - 05:13

    Marco:

    Sjalalalala de Nienk de Nienk... ziet er heeeeeeel mooi en leuk uit daar :) !! Heel veel plezier nog...

    groet uit Vancouver

  • 26 Mei 2010 - 22:38

    Marlies:

    Ik wil een nieuw verhaal!!!! ik kom net van het ROC af, reunie.. en hein witteveen was er ook! was wel grappig, heel serieus weer achter de schoolbanken gezeten en mn kernkwaliteiten opnieuw ontdekt ;) en lekker gegeten en gedronken! Liefs Lieske uit het mooie Oi-town!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Lieve allemaal, 3 Februari vertrek ik voor 5 maanden naar Nicaragua. Ik ga daar stage lopen bij het project "Rayitos del Sol" wat een project is van de Nederlandse organisatie http://www.onstagenicaragua.com/. Jullie kunnen mij de komende 5 maanden weer volgen via deze site..! Liefs Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 888
Totaal aantal bezoekers 140324

Voorgaande reizen:

03 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn eerste reis

29 Februari 2012 - 30 November -0001

Huidige reis

Landen bezocht: