Mombasa, een paradijsje!!! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Nienke Veghel - WaarBenJij.nu Mombasa, een paradijsje!!! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Nienke Veghel - WaarBenJij.nu

Mombasa, een paradijsje!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nienke

11 Augustus 2008 | Kenia, Mombassa

Hallo allemaal,

Hier mijn laatste berichtje vanuit Kenia. Ik ben op dit moment in Mombasa, maar hierover dadelijk meer..

Afgelopen week zijn we met Jackson in Nyeri de sloppenwijken gaan bezoeken. We hebben een praatje gemaakt met de mensen die daar werken. Er leven veel HIV-besmette mensen in de sloppenwijk. We mochten de sloppenwijken niet echt ver inlopen want dat was te gevaarlijk.
Ook zijn we deze week de straatjongens (ook wel lijmsnuivertjes genoemd) gaan bezoeken. Ik vond dit " project" erg interessant.Erg triest om te zien dat deze jongens tussen de 13 en 20 al zo'n zwerversbestaan hebben. Hun kleren zijn kapot, vies en zelf kunnen ze ook wel een douche gebruiken. Ze zijn constant high omdat ze met hun flesjes lijm onder hun neus zitten. We hadden broden, snoep en drinken gekocht en dit samen met Jackson en de jongerenwerker uitgedeeld in het park. Het waren echt van die boefjes want voor we het wisten was de zak met snoep al weg, haha ach ja logisch ook wel. De jongerenwerker probeerd deze jongens te helpen aan een baantje zoals schoenpoetser of straatverkoper. Natuurlijk kun je deze jongens lang niet allemaal op het rechte padje krijgen maar goed...

Woensdag zijn Stella en ik vertrokken met de matatu naar Nairobi. Mr. Guide stond daar al op ons te wachten en hij heeft ons naar het treinstation gebracht. Om 18.30 zijn we ons waggonetje op gaan zoeken. Er was een soort van stapelbed aanwezig, wastafeltje en een kast, nou ja prima dachten we, misschien toch een klein dutje doen.. We zaten er nog geen 10 minuten in en ja hoor er werd omgeroepen dat de trein niet zou rijden die nacht omdat er een ongeluk gebeurd was op het spoor, OW NEEE dachten we, hebben wij dit!! Nou ja ons rugzakje maar weer gepakt en even nagedacht WAT NU? Dan maar proberen de bus te pakken. We werden met de taxi gedropt bij het busstation. Meteen stonden er mensen om ons heen om een kaartje aan ons te verkopen. Wij met zo'n gast meegelopen, kaartje gekocht, al bijna gerust gesteld tot het moment dat we onze bus zagen! Mijn god, wat een TOKKIEBUS!! Hadden wij dat...! Staan er wel 15 dikke touringkarren klaar kiezen wij de aller kanslooste afgekeurde bus uit Kenia uit! Nou ja we zaten dus inderdaad met wel 50 Kenianen in die gammele bus, het rook niet bepaald fris, we hadden ook nog de aller ergste plekken volgens mij helemaal achterin de bus waar we met 6 man op een bankje zaten gepropt, het was stikheet en de weg was wederom 1 grote gatenkaas! Nou daar gingen we dan voor de komende 8 uur!! Stella en ik hebben er het beste van proberen te maken maar wat een rit zeg!! Ik denk eerlijk gezegd dat weinig mensen hier lachend uit waren gekomen maar ach ik was blij dat ik Stella bij had want die is ook niet zo'n zeur, we hebben de reis overleefd! Om 5.00 werden we ergens gedropt. We zijn maar in een taxi ingestapt ons hotel gezegd en ach we wachten wel weer af waar we terecht zouden komen. We moesten nog met de pond mee en om 6.00 was ons Hotel ( Diani Palm Resort ) in zicht. Dit maakte echt alles goed, wat zag het er goed uit!! We hebben 2 uurtjes geslapen en de rest van de dagen genoten van het super mooie strand, echt uit een boekkie!! Palmbomen, wit strand, blauwe zee en af en toe zelfs nog wat masai mensen en loslopende kamelen. We hebben een boottocht gedaan, dolfijnen gespot en gesnorkeld. Kortom ik heb ontzettend genoten!! Het zit er bijna op, dadelijk nog even onze spullen pakken, een laatste warme douche en dan op naar het treinstation in de hoop dat die nu wel rijd, dat weet je natuurlijk nooit! Mocht dat niet zo zijn proberen we toch een iets confortabelere bus te scoren.. We zullen zien. Morgen ben ik dan nog een dagje bij de kids in het weeshuis en woensdagochtend rond 3.30 zal Jackson me naar het vliegveld brengen.

Ik heb een super tijd gehad in Kenia , ontzettend veel gezien, gedaan en meegemaakt. Genoten van de cultuur, de kindjes en mensen om me heen. Het was wederom een ervaring om nooit meer te vergeten. Jullie komen allemaal maar snel een keertje langs om de foto's te kijken!!

Alvast heel erg bedankt voor jullie lieve reacties!

Tot snel,
Liefs Nienke

  • 11 Augustus 2008 - 10:52

    Anique:

    Hey Nienke,
    kwam gisteren je paps en mams nog tegen.. Ze waren een hapje komen eten bij Pesos. Ik vroeg ze nog hoe het met je was en ze zeiden inderdaad al dat je lekker aan het genieten was in Mombasa! Super!
    Succes met de terugreis en het afscheid van de kindjes en tot heeeel snel!
    Kus Anique

  • 11 Augustus 2008 - 13:23

    Gerard En Marlies:

    Ha die Nienke,
    Tijdens het telefoongesprek afgelopen zaterdag kon ik écht merken dat je het enorm naar je zin hebt gehad. Wat heb jij weer veel gezien, beleefd en meegemaakt. Wat fijn dat je iets hebt kunnen betekenen voor de kinderen daar. Woensdag kom ik je natuurlijk even begroeten als je weer voet hebt gezet op Astense bodem. Een goede terugreis en tot ziens. Liefs van ons.

  • 11 Augustus 2008 - 16:43

    Lieke:

    Hee Nien!!
    Ik ben net terug van vakantie en moest natuurljik meteen even alle verhalen lezen die ik gemist had! Het klinkt weer allemaal heel indrukwekkend! Ook fijn dat je na al die heftige gebeurtenissen, wilde dansjes met de Masai en primitieve bedoelingen je reis nog even relaxed af kan sluiten! Nou maar hopen dat die trein wel rijdt en dan kan je helemaal ontspannen in het vliegtuig stappen! Geniet er nog van en tot woensdag! Dan gaan we nog even lekker genieten van de laatste weekjes vakantie in een luxer Nederland! ;)
    Liefs Lieke

  • 11 Augustus 2008 - 17:34

    Loes:

    Heee Nienke!! Even weggeweest.. dus heb je verhalen ook weer allemaal even bijgelezen.. wat een avonturen weer!! Je bent weer een hele mooie ervaring rijker meid.. echt super! Kom snel de foto's kijken, ben heeeel benieuwd!! Goeie reis terug en tot snel!!

    XX Loes

  • 11 Augustus 2008 - 19:17

    Trudy:

    Geniet van je laatste dag. Wij hebben genoten van jouw verhalen. Zoals ik al eerder zei: zo een tijd komt nooit meer terug. Goed gedaan Nienke. Dikke zoen uit Amsterdam

  • 12 Augustus 2008 - 09:02

    Sant:

    Dit is weer een ervaring waar je trots op mag zijn. Die kids daar zullen ongetwijfeld blij met je zijn!

    Goede reis en tot snel!
    x Sant

  • 12 Augustus 2008 - 20:50

    Dana:

    Hey Nien,

    echt waar.....wat een verhalen toch allemaal, blijven me verbazen. ik wordt me er akelig bewust van dat ik eigenlijk nog helemaal niets van de wereld heb gezien, maar daarnaast ook dat ik er waarschijnlijk lang niet zo flexibel mee om zou kunnen gaan als jij....echt waar: Respect!

    ik ben echt kei benieuwd naar de foto's dus hopelijk kan ik die nog eens zien.

    dikke knuf Daantje!

  • 13 Augustus 2008 - 08:11

    Jorie:

    Heee Nienke,

    Onder het motto: beter laat dan nooit hier alsnog een reactie van mij. Moet nog heel wat inhaalwerk doen om al je verhalen te lezen, maar dat doe ik echt met liefde en plezier, want wat een herkenning allemaal! Echt, alles maar dan alles wat je doet en hebt gedaan komt me bekend voor: òf zelf meegemaakt òf meegemaakt dat vrienden het meemaakten :) Geweldig om het zo te lezen en ik heb ineens weer enorme heimwee naar mijn Kenia-tijd. Ik meld me bij deze aan om je foto's te komen kijken, dan neem ik die van mij ook mee en kunnen we een avondje ervaringen uitwisselen/herinneringen ophalen.
    Super goed van je dat je dit hebt gedaan! Ik ben (na twee weekjes vakantie in Frankrijk) weer begonnen met stage en kan niet wachten om ook weer een keer 'echt' naar het buitenland te gaan.
    Je komt al bijna thuis, dus wellicht tot snel! Goede terugreis!

    Liefs Jorie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Lieve allemaal, 3 Februari vertrek ik voor 5 maanden naar Nicaragua. Ik ga daar stage lopen bij het project "Rayitos del Sol" wat een project is van de Nederlandse organisatie http://www.onstagenicaragua.com/. Jullie kunnen mij de komende 5 maanden weer volgen via deze site..! Liefs Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 140355

Voorgaande reizen:

03 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn eerste reis

29 Februari 2012 - 30 November -0001

Huidige reis

Landen bezocht: