Lekker primitief maar ik geniet!!! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Nienke Veghel - WaarBenJij.nu Lekker primitief maar ik geniet!!! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Nienke Veghel - WaarBenJij.nu

Lekker primitief maar ik geniet!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nienke

19 Juli 2008 | Kenia, Nyeri

Hallo allemaal,

Ten eerste bedankt voor de reacties! Helemaal top! Zit je een paar dagen niet op internet en dan ineens zoveel reacties, helemaal leuk!! Wist niet dat ik zoveel vrienden had! ;)...

Tja wat kan ik jullie toch weer veel vertellen.. Helaas kan ik geen foto's plaatsen want dat zou het verhaal natuurlijk nog duidelijk maken, het is in ieder geval een wereld van verschil!! Toch geniet ik ontzettend, en dan vooral weer van de kleine dingen. Ik zal de komende maand dus bij de ouders van Jackson slapen. Iedere dag word ik wakker geblehrt door wat ezels, hanen, en Keniaanse muziek, heerlijk toch!! Douchen kan ik niet, dus ook nog niet gedaan, en nee mensen ik stink nog steeds niet! ( of ruik ik dat niet meer ) Af en toe mijn haar in een tijltje hangen, wat koud water eroverheen gooien en ik kan er weer een paar dagen tegenaan! Bovendien als ik dan in het weeshuis kom komen er wel weer 10 schatjes op me afrennen maar vaak wel met een lekker natte broek, vieze handjes en een snotneus maar van deze lieverds kan ik volgens mij alles hebben! De foto's zien jullie vast nog wel. Deze week zijn we naar de gevangenis geweest. Zowel in de mannen als in de vrouwengevangenis. We zijn de vader en moeder op gaan zoeken van een kindje in het weeshuis. Wat een bajes zeg!! Iedere gevangenen loopt op blote voeten door het vieze zand in een zwart met wit gestreept pakje en een mutsje op, nee nog net geen ijzeren bal aan de been. Iedereen is aan het werk. We hebben de vader en moeder van een kindje uit het weeshuis ontmoet en gevraagd hoe het met ze gaat etc. Voordat we ze mochten zien zijn we in gesprek gegaan met The Big Chef van de bajes. Beide ouders vertellen een ander verhaal maar dat doen ze vaker. 1 moeder van een kindje zit ook in de gevangenis, wel 10 jaar omdat ze haar kindje in de wc had gezet en had achtergelaten, dit was dus poging tot moord, verschrikkelijk dus want de kindjes zijn zo'n schatjes!! Ik kan er nog veel meer over vertellen maar dat doe ik later.

In het weeshuis gaat alles zijn gangetje. Ik eet daar iedere avond mee. Soms lekker Ugali ( maismeel en water vermengt als papje met wat witte kool en bonne! ) haha.. ach ja ik doe gewoon mee. We geven kleine kindjes eten en daarna eten de grote kindjes en wij zelf.

Ik maak maar weer een einde aan mijn verhaal want voor ik het weetvalt die computer uit en ben ik alles kwijt.

De andere verhalen vertel ik jullie de volgende keer.
Morgen gaan we naar Nakuru Lake ( MET DOUCHE, haha ), hierover de volgende keer meer!

Liefs
Nienke

  • 19 Juli 2008 - 09:32

    "de Sportjuffie":

    Hey Nienke!!

    Hoe is het met je? Hier alles goed afgezien van het pokkeweer :-(. Vandaag Exterma, heb kaarten maar weet niet of ik ga.
    Ik heb nog niet je reisverslagen gelezen maar dat ga ik snel doen!
    Vind het leuk om zo op de hoogte blijven van je avonturen enzo!

    Groetjes,
    Hellen

  • 19 Juli 2008 - 09:53

    Marlies:

    Ha die Nienke,
    Uit je nieuwe verhaal blijkt duidelijk dat je volop geniet. Wat fijn toch. Volgens mij komt het door die lieve kinderen dat je het niet zo erg vindt dat je niet kunt douchen, je haren niet op en top kunt verzorgen en noem maar op. Knap dat je zo goed met die verschillen om kunt gaan. Geniet van je uitstapje naar Nakuru Lake. Neem maar een lekkere douche. Natuurlijk krijg je ook de groetjes van Gerard.
    Veel liefs, Marlies

  • 19 Juli 2008 - 12:43

    AAB:

    Hey Nienke,

    mooi verhaal weer. Ben erg benieuwd naar je foto's en naar die lieve kindjes!
    Raar dat we ons hier niet eens voor kunnen stellen dat we niet zouden kunnen douchen! Nouja gelukkig op je tripje wel ff lekker een douche nemen.. komt helemaal goed.
    Veel plezier, en tot je volgende verhaal!

    Kus Anique

  • 19 Juli 2008 - 15:01

    Lieke:

    Hee Nien,

    Super dat je zo geniet van alles daar! Het klinkt ook allemaal geweldig! En ach, van je lieve kleine negertjes, daar kan je toch wel wat van hebben he! Hier gaat alles nog z'n gangetje, al is het moeilijk voor te stellen dat jij nou daar in de primitieve bedoeling zit! We horen de uitgebreide verhalen wel als je thuis bent, maar blijf vooral korte berichtjes posten!

    Geniet ervan!

    Liefs Lieke

  • 19 Juli 2008 - 15:39

    Tessa:

    Hey Nienke,

    Goed om te lezen dat je zo geniet!!! Best relaxed slapen bij Jackson's familie he, je hebt je draai al lekker gevonden! Doe iedereen de groetjes van mij!

    Liefs Tessa

  • 20 Juli 2008 - 14:15

    Chanthal:

    hej Nienke!

    Superleuk wat je daar allemaal meemaakt! Ik heb het hier goed naar mijn zin in Thailand, lekker warm! Je zweet hier wat af met dat broeierige weer!
    Heel veel plezier daar en ik hou je zeker via deze site in de gaten!!!
    groetjes!

  • 20 Juli 2008 - 18:22

    Sanne:

    Ha Nien,

    Leuk om weer iets van je te lezen! Fijn dat je je draai al gevonden hebt! Die lieve kleine afrikaanse kindjes maken natuurlijk ook alles goed..
    Extrema was top! Het weer viel gelukkig reuze mee, het heeft alleen 's middags een keer goed geregend!

    Blijf lekker genieten daar en pas goed op jezelf!

    Kus San

  • 21 Juli 2008 - 12:57

    Sant:

    Lees nu pas je beide verhalen. Wanne gek zeg..
    Mooi dat je 't naar je zin hebt!
    Geniet ervan en het gaat u goed!
    x Sant

  • 21 Juli 2008 - 20:02

    Marlies:

    Ha wereldreiziger!
    Ik lees je beide verhalen nu pas want ben net terug uit Portugal..Klinkt allemaal leuk en vies, haha, maar ook dat went he..Geniet er nog maar lekker van en ben benieuwd naar de foto's!
    Ik zal er een buis op pakken!
    x Marlies

  • 21 Juli 2008 - 21:16

    De Sociolize Club:

    Hallo Nienke,
    We zitten nu met de hele club bij Petra aan de borrel. We zijn zo juist naar de film geweest; Mama Mia. We hebben geweldig genoten. Eerst hebben we gezellig gegeten bij West End in Helmond en daarna gelachen en gehuild bij de film. Het was echt mooi. Jullie moeder had wel een beetje moeite met de koffie. Bij het zien van Pierce Brosnan goot ze de koffie zo op haar shirtje. We hebben het uiteraard over jou gehad. Vandaar deze reactie. Veel liefs van Petra, Ellen, Francien, Mariette, Jacqueline, Ria, je moeder en Marlies. Wij wensen jou veel succes en geniet van je werk.

  • 22 Juli 2008 - 10:58

    Juul:

    Hey Nien,

    Beetje late reactie maar ik lees nu pas je verhalen. Ben nu aan het werk en verveel me dood. Ik heb de komende weken dus meer dan genoeg tijd om je verhalen te lezen. Hoop dat je inmiddels hebt kunnen douchen en dat alles goed gaat!!

    Veel plezier nog!

    X Juul

  • 22 Juli 2008 - 18:08

    Jolanda Joosten:

    Ha Nienke,
    Wat gaaf zeg, er gaat zo toch een wereld voor je open. Ik hoop dat je zo blijft genieten van je lekkere eten, de snotneuzen en de sporadische douches. Je verhalen lees ik met plezier dus blijf vooral schrijven. Veel sukses en plezier en pas goed op jezelf. groetjes vanuit een gelukkig alweer wat zonniger asten. Jolanda Joosten

  • 23 Juli 2008 - 20:11

    Geert:

    He Nienke!!

    Wat een avontuur! Zorg maar dat je uit de bak blijft! Geniet ervan en je weet 't....

    hakuna matata

  • 25 Juli 2008 - 13:53

    Arco:

    Ha Nienke,

    ik zie het al helemaal voor me: jij als grote blanke vrouw tussen al die kleine donkere negerkindjes. Ben van de week nog bij vrienden geweest die een zuidafrikaans kindje geadopteerd hebben en dan is er niet veel nodig om te smelten haha. Hoop voor je dat je weer helemaal opgefrist bent na je bezoekje aan Nakuru Lake. Nog last van inheemse beesten?
    Geniet maar intens van de belevenissen en hopelijk kunnen we snel na je terugkomst foto's online bewonderen.

    kus, Arco

  • 26 Juli 2008 - 05:42

    Marieke:

    Hey Nienke,

    Wat gaaf wat je daar allemaal beleefd! Weer een ander avontuur dan Ecuador zo te lezen. Wij zijn op dit moment aan het genieten van de laatste weken van onze reis op de thaise eilanden:)

    Veel succes en geniet van dit avontuur! Ik blijf je volgen via de site! En geniet van je douche....

    Saludos...Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Lieve allemaal, 3 Februari vertrek ik voor 5 maanden naar Nicaragua. Ik ga daar stage lopen bij het project "Rayitos del Sol" wat een project is van de Nederlandse organisatie http://www.onstagenicaragua.com/. Jullie kunnen mij de komende 5 maanden weer volgen via deze site..! Liefs Nienke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 140357

Voorgaande reizen:

03 Februari 2010 - 08 Juli 2010

Mijn eerste reis

29 Februari 2012 - 30 November -0001

Huidige reis

Landen bezocht: